Magyarország legnagyobb bútorgyártója nagyobb teret hódít a hazai piacon

Magas minőség, design, funkciók és típusok széles választéka – a bútoripari trendeket az ADA szállítja Európába.
Magyarország legnagyobb bútorgyártója nagyobb teret hódít a hazai piacon

Az ausztriai székhelyű bútorgyártó három magyar gyártóbázissal rendelkezik, Körmenden, Nován és Zalaegerszegen. Az ADA kiemelt hangsúlyt fektet a magyar fogyasztói igények kiszolgálására. Saját márkája, az „ADA trendline” aktuális kollekciója egyesíti az okosfunkciókat és a különféle egyedi igényekre alakítható lehetőségeket. Legyen szó lakó- vagy alvóhelyről, az ADA bútorok minden vásárló egyedi ízlésének sokszínűségét tükrözik.

A vállalat jövőbeli törekvései határozottan előremutatnak: céljuk a hazai piacon való terjeszkedés, továbbá erőteljesebben dolgozni a márkastratégián annak érdekében, hogy az „ADA trendline” bútorok egyértelműbben megkülönböztetésre kerüljenek, és nem utolsósorban a márkanév építése.

„A mi víziónk az, hogy ha valaki kanapét vagy ágyat keres Magyarországon, akkor az ADA-ra gondoljon” – jelentette ki Déri Tamás, az ADA nemzetközi értékesítési vezetője.

Különböző márkák – eltérő megjelenés

Az ADA termékpalettáján két márka szerepel: az ADA AUSTRIA premium és az ADA trendline. Ahogy a márkanév megnevezése is mutatja, az ADA AUSTRIA premium bútorokat Ausztriában, a cég központjában gyártják. A márka prémium minőségű, hosszú élettartamú, hagyományos kézművességgel készült bútorokat képvisel a felső árkategóriában. Az ADA trendline teljes márkája – például kanapék, ágyak, heverők – Magyarországon készül, a fiatalabb generáció számára, egyedi és “friss” hatással. Az ADA trendline bútorait az intelligens funkciók és a sokféle tervezési lehetőség jellemzik. A Novo Home és a RIO Design a legfontosabb magyarországi partnerek közé tartoznak.

Az ADA forgalmazó partnerei igencsak sokszínűek, a nagy európai láncoktól kezdve a kis butik bútorboltokig. A bútorgyártó a saját márkáinak forgalmazására összpontosít, ugyanis ebben lát nagy potenciált. Jelenleg a saját márkás termékeik 50 értékesítési ponton érhetők el Magyarországon; ADA trendline-ból például a SILVANO és a ALIKA kanapékat vásárolják leginkább.

Magyarországon az ágyfunkcióval ellátott bútorokat keresik

„Magyarországon íratlan szabály, hogy szinte kivétel nélkül mindenki ágyfunkcióval ellátott bútorokat keres. Mind a kereskedők, mind a végfelhasználók arra kérnek minket, hogy ágyazható termékeket próbáljunk meg a piacra hozni – ez pedig az ADA szempontjából nézve meglehetőségen szokatlan. A nyugat-európai piacon az emberek olyan bútorokat keresnek, amelyek a nappalijukban el tudnak helyezni, és azok különböző extrákkal rendelkeznek, például relaxációs funkciókkal. A vendégágy számukra nem feltétlenül fontos. Én azt gondolom, hogy ez tényleg magyar specialitás Nyugat-Európához képest" – mondja Déri Tamás, az ADA nemzetközi értékesítési vezetője.

A magyar piac sajátossága az aquaclean technológiával készült szövetek iránti kereslet is. Ezek a termékek vízzel könnyen tisztíthatók; a csokoládé, a kávé, de még a bor sem jelent számukra problémát. Az aquaclean szövettel bevont ADA bútorok 8-10 év múlva is kifogástalan minőségben állhatnak a nappaliban.

Megatrendek a bútoriparban

2022-ben több trendet, tendenciát is megfigyelhetünk a bútoriparban. Déri Tamás említést tett arról, hogy a Covid hatására új élet- és munkakoncepciók jelentek meg, melyek kialakították azt a szemléletet, miszerint „az otthonom az irodám”, valamint az otthon egyfajta menedéket is biztosít, így mindezek együttesen is hatással voltak – és vannak – a bútoriparban megfigyelhető trendekre, tendenciákra. Mindemellett a neo-ökológia is fontos tényező, gondoljunk a termékek életciklusára, illetve az ADA termékek hosszú élettartamára. Az összekapcsolhatóság mint tényező a lakó-és hálószobában is megjelenik; a különböző technológiákkal és okosfunkciókkal ellátott bútorokat kifejezetten keresik a vásárlók. Az individualizáció pedig teljes mértékben megjelenik a trendek tekintetében, legyen szó az egyedi igényekről; design, stílus vagy különböző hangulatokról, érzésekről. Mindemellett a globalizáció is kiemelten hangsúlyos, hiszen a regionális termelés egyre fontosabbá válik.

„Kiváló minőségű bútorok egy megbízható gyártótól; több mint 65 éves tapasztalat; hosszú élettartammal rendelkező bútorok; magas szintű technológia, illetve remek kézműves munka egysége a gyártás során – úgy gondolom, hogy ezek azok a tényezők, melyek támogatják ügyfeleinket a megbízhatóság és a bizalom iránti igényükben” – összegezte Déri Tamás.

Kapcsolódó cikkek

Étterem design: 51fifteen

Étterem design: 51fifteen

A márvány, a fehér, a fekete, a szürke és az arany modern darabok használatával szemet gyönyörködtető kombinációt alkotnak.

Lélegzetállító enteriőrök Megan Winters jóvoltából

Lélegzetállító enteriőrök Megan Winters jóvoltából

Megan Winters munkáit ezer közül is könnyű megismerni.

Gamereknek készít bútorokat az IKEA - az ASUS a partner benne

Gamereknek készít bútorokat az IKEA - az ASUS a partner benne

A videójátékosok piacára is betört a svéd bútorgyártó.